Model

Mega Classic 600 MAN TGE / VW Crafter

žádný obrázek

Půdorys obytné vestavby Mega Classic 600 MAN TGE / VW Crafter

81 130 € včetně 21% DPH

2 028 250 Kč vč. 21% DPH
Přepočet na Kč je pouze orientační.

Cena za model se základní sériovou výbavou

Model nabízíme na platformách MAN-TGE / VW-Crafter / MB-Sprinter.
Classic pro 4 osoby na jízdu, 2 osoby na spaní. Zadní postel má díky unikátnímu rozšíření karoserie dostatek místa a pyšní se rozměrem 1900×1350, který je obdobný tomu co získáte v širší kastli Peugeotu nebo Fiatu. Nejdůležitějším prvkem je vyhledávaná možnost mít tuto dodávku ve variantě 4×4 s tím že i při této konfiguraci se hravě vejdete do limitu 3,5 t. V případě pohonu 4×4 se musíte smířit s vnitřní výškou 179cm namísto původních 190cm. Potěší možnost automatické převodovky, která se do tohoto limitu vejde také. Komfortní řízení, které nabízí VW/MAN, se tak dá skloubit s dravostí v terénu i prodloužením cíle trasy vašeho výletu na méně známá místa dál od civilizace.
Auto má své výhody i nevýhody. Mezi nevýhody bych zařadil dlouhý rozvor 4,5 metru, takže poloměr otáčení je větší než u Fiatů a Peugeotů a pokud přejíždíte nějaké nerovnosti, tak je díky delšímu rozvoru nižší světlá výška. Celkově je  karoserie MAN / VW také o nějakých 10 cm užší, než zmíněný Fiat / Peugeot, životní prostor je proto nepatrně stísněný. Snad poslední nevýhodou byla neexistence aretace otevřených zadních křídlových dveří, ale od roku 2024 je toto již šikovně vyřešeno hydraulickými vzpěrami. Tím bych ale ukončil výčet nevýhod a jdeme na výhody. Velkou výhodou je velká zadní postel a možnost pod sebou převážet např. kola v megaveliké dvoumetrové garáži. Další výhodou je elegance tohoto vozidla. Co ale považuji na naprostou bombu, je jízdní komfort. Toto auto se strašně příjemně ovládá, výhled je jak z autobusu, velmi dobrá ergonomie kabiny, nízká spotřeba, kvalitně zpracovaný podvozek. Zkrátka jízda s MANem nebo Crafterem je o dva levely jinde. Vůz je samozřejmě také díky tomuto komfortu trochu dražší.
Koupelna, kuchyňka a další jsou stejné ve všech našich modelech na všech platformách.

MegaMobil získal globální homologaci pro vozidla MAN i VW ve všech variantách. Všechna vozidla tedy mají globální homologaci ve 2. stupni výroby do 3,5t pro 4 osoby. Samozřejmě je zde možnost zvýšení hmotnosti až na 4,2t a skok do kategorie C.
Můžete jej mít také na platformě MB Sprinter, tady se však nevejdete váhově do kategorie M1 (do 3500 kg), a je tedy nutnost jej brát ve čtyřtunové variantě se všemi důsledky kategorie C (mýto, STK, ŘP skupiny C, zákaz vjezdu kamionům atd.).

MAN TGE 2,0 103kW/140PS Euro6
  • VW Crafter 2,0 103kW/140PS Euro6

    Popis platformy ×

    Platforma MAN TGE 103kW Euro 6 se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro VW Crafter, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci.

    Platformu lze objednat i s automatickou převodovkou, a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10cm, takže na pouhých 180 cm.

    a

    Platforma VW Crafter 103kW Euro 6  se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro MAN TGE, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci.

    Platformu lze objednat i s automatickou převodovkou a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10 cm, takže na pouhých 180 cm.

  • Délka: 6 000 mm
    Šířka: 2 050 mm
    Výška vnější: 2 900 mm
    Výška vnitřní: 1 900 mm
    Celková přípustná hmotnost: 3 500 kg
    Hmotnost prázdného vozidla: 3 000 kg (v závislosti na výbavě)
    Doložnost: 500 kg (v závislosti na výbavě)

    Počet míst na jízdu: 4
    Počet lůžek: 2

    Sériová výbava podvozku

    • ABS
    • ESP
    • asistent bočního větru
    • asistent rozjezdu do kopce
    • nádrž na 75 l nafty a 18 l AdBlue
    • el. okna
    • el nastavení zrcátek -konvex
    • servo
    • imobilizer
    • 2x zaklapávací klíček s dálkovým centrálním zamykáním
    • příprava na rádio
    • 2x airbag s vypínatelným airbagem spolujezdce
    • otočné přední sedačky
    • klimatizace manuální kabinová
    • plnohodnotná rezerva
    • mlhovky s přisvětlováním do zatáček

    Sériová výbava vestavby

    • rámové výklopné okno Seitz levé zadní boční v ložnici
    • rámové výklopné okno Seitz v jídelně
    • rámové výklopné okno Seitz v posuvných dveřích
    • střešní okno 70×50 nad kuchyní
    • střešní okno 40×40 v ložnici
    • střešní okénko v koupelně
    • Okapová lišta posuvných dveří s LED osvětlením
    • venkovní sprcha na levém boku
    • cenkovní vývod na TV, 12V a 230V na pravém boku
    • venkovní vývod na plyn (např. pro gril)
    • 90 l nádrž na pitnou vodu
    • tlakové čerpadlo na vodu s vyrovnávací nádobou
    • 97 l nádrž na odpadní vodu
    • kazetové WC s pojízdnou nádrží
    • topení plynové Truma Combi 4 s 10 l boilerem
    • Monocontrol regulátor na LPG Truma s Crash senzorem.
    • Skříňka na 2x 11 kg PB lahev s odvětráváním
    • kompresorová 90 litrová lednice Dometic s otevíráním z obou stran
    • plná izolace všech ploch 25mm
    • izolace všech neforemných míst a sloupků 6 mm
    • izolace koupelny. stropu  a podlahy
    • Remis moskytiéra v posuvných dveřích
    • střešní okénko v koupelně
    • všechna boční i  střešní okna včetně zatemnění a moskytiér
    • kuchyňský dřez Dometic včetně dvou vařičů a komfortním piezozapalováním
    • zdarma volba materiálů na potahy, nábytek, čalounění a podlahu
    • čalounění bočních a zadních dveří
    • 4x 230 V zásuvky po celém vozidle
    • 5x 12 V přípojka
    • 2x USB dobíjecí zásuvka
    • 230 V venkovní přípojka pro připojení na nabíjení
    • 7x  LED osvětlení interieru rozložené v nábytku.
    • Elektroblok Shaudt 208S s dobíječkou a pojistkami
    • Nástavbová AGM baterie 95 Ah

    Obytný prostor

    O několik cm užší profil dodávek MAN/VW se projeví i na zúžení obytného prostoru. Hlavním rozdílem jsou sedačky u stolku, kde pro jejich pohodlné používání stačí povytahnout je směrem do uličky a dostanou se do klasických rozměrů.

    Kuchyňka

    Menší půdorys nebrání plnohodnotné kuchyňce se vším na co jsme u MegaMobilu zvyklí. Prostoru pro manipulaci a přípravu jídel se přidalo tím, že lednice je umístěná pod pultíkem. Ten tak navazuje na ložnici. Takže dobrá zpráva pro zákazníky kteří se rádi stravují v posteli – nemají to daleko. V tomto modelu je menší jídelní stoleček než v Peugeotech a Fiatech, ale o to víc u něj je místa na sezení. Samozřejmě je rozšiřitelný do uličky.

    Koupelna + WC

    Opět stejný koncept jako u všech našich obytných vestaveb. Přehazovací zástěna kde si necákáte na mísu WC ani na umyvadlo. Po použití stačí otřít stěrkou a žádná věda s tím není. Jelikož se jedná o kastli MAN/VW, je zde potřeba počítat s menším manipulačním prostorem a výškou 180 cm.

    Spaní

    Lehká úprava ložnice zajišťuje dostatek prostoru obdobně jako je to na MegaMobilu Classic 600 . V tomto případě je rozšíření řešeno rozšiřující bočnicí, aby nemuselo být vynecháno zateplení a auto se stále dalo používat i v mínusových teplotách. Rošt je zvedací a pod postelí se kromě schované nádrže na vodu, plynu a elektroskříňky nachází prostorná garáž.